دوره آموزش سئو به موتورهای جستجو بگویید که چگونه سایت خود را فهرست بندی کنند
دستورالعملهای متا روباتها
دستورالعمل های متا (یا “برچسب های متا”) دستورالعمل هایی هستند که می توانید در مورد نحوه درمان صفحه وب خود به موتورهای جستجو ارائه دهید.

می توانید به خزنده های موتور جستجو مواردی مانند “این صفحه را در نتایج جستجو فهرست نکنید” یا “هیچ یک از ارزش پیوندها را به هیچ پیوند روی صفحه منتقل نکنید” بگویید. این دستورالعمل ها از طریق Robots Meta Tags در صفحات HTML شما (که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد) یا از طریق X-Robots-Tag در هدر HTTP اجرا می شوند.

متا تگ روبات ها
متا تگ روبات ها می توانند در HTML صفحه وب شما استفاده شوند. این می تواند موتورهای جستجوی خاص یا خاص را حذف کند. آموزش سئو موارد زیر متداول ترین دستورالعمل های متا هستند ، همراه با اینکه در چه شرایطی ممکن است آنها را اعمال کنید.

index / noindex به موتورها می گوید که آیا صفحه باید خزیده شود و برای بازیابی در فهرست موتورهای جستجو نگهداری شود. اگر استفاده از “noindex” را انتخاب کنید ، با خزنده هایی که می خواهید صفحه از نتایج جستجو حذف شود ارتباط برقرار می کنید. به طور پیش فرض ، موتورهای جستجو تصور می کنند که می توانند همه صفحات را فهرست بندی کنند ، بنابراین استفاده از مقدار “index” غیر ضروری است.

چه موقع استفاده می کنید: اگر تدریس خصوصی سئو می خواهید صفحات نازکی را از فهرست Google در سایت خود برش دهید (مثلاً: صفحات نمایه تولید شده توسط کاربر) ، ممکن است یک صفحه را به عنوان “noindex” علامت گذاری کنید اما همچنان می خواهید آنها برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی باشند.
follow / nofollow به موتورهای جستجو می گوید که آیا پیوندهای صفحه باید دنبال شوند یا دنبال نشوند. “دنبال کردن” منجر به ربات ها می شود که پیوندهای صفحه خود را دنبال می کنند و ارزش پیوند را از طریق آن URL ها منتقل می کنند. یا ، اگر “nofollow” را انتخاب کنید ، موتورهای جستجو هیچ یک از ارزش پیوندها را به پیوندهای صفحه دنبال نمی کنند یا منتقل نمی کنند. به طور پیش فرض ، فرض می شود که همه صفحات دارای ویژگی “follow” هستند.

هنگامی که ممکن است استفاده کنید: nofollow معمولاً همراه با noindex هنگامی که می خواهید صفحه ای از ایندکس نشود و همچنین خزنده از پیوندهای موجود در صفحه جلوگیری می کند استفاده می شود.
noarchive برای محدود کردن موتورهای جستجو در ذخیره یک نسخه ذخیره شده از صفحه استفاده می شود. به طور پیش فرض ، موتورها نسخه های قابل مشاهده از تمام صفحاتی را که نمایه سازی کرده اند ، برای جستجوگران از طریق پیوند cached در نتایج جستجو حفظ می کنند.

چه موقع ممکن است استفاده کنید: اگر سایتی برای تجارت الکترونیکی اجرا می کنید و قیمت های شما مرتباً تغییر می کند ، ممکن است برچسب noarchive را در نظر بگیرید تا از مشاهده قیمت های منسوخ شده توسط جستجوگران جلوگیری کند.
در اینجا نمونه ای از برچسب های متفرقه noindex ، nofollow وجود دارد:


این مثال کلیه موتورهای جستجو را از نمایه سازی صفحه و پیروی از پیوندهای داخل صفحه مستثنی آموزش خصوصی سئو می کند. اگر می خواهید چندین خزنده ، مانند googlebot و bing را حذف کنید ، استفاده از چندین برچسب حذف ربات سئو24 مشکلی ندارد.

دستورالعمل های متا روی نمایه سازی ، نه خزیدن تأثیر می گذارند
Googlebot برای دیدن دستورالعمل های متا خود باید صفحه شما را خزنده کند ، بنابراین اگر می خواهید خزنده ها از دسترسی به صفحات خاص جلوگیری کنند ، دستورالعمل های متا راهی برای انجام آن نیست. برای احترام گذاشتن به برچسب های ربات باید خزید.

X-Robots-Tag
برچسب x-robots در عنوان HTTP در URL شما مورد استفاده قرار می گیرد ، در صورتی که می خواهید موتورهای جستجو را در مقیاس مسدود کنید ، از انعطاف پذیری و عملکرد بیشتری نسبت به برچسب های متا برخوردار هستید زیرا می توانید از عبارات منظم استفاده کنید ، پرونده های غیر HTML را مسدود کرده و برچسب های noindex را در سراسر کشور اعمال کنید. .

به عنوان مثال ، می توانید به راحتی کل پوشه ها یا انواع پرونده ها را حذف کنید (مانند moz.com/no-bake/old-recipes-to-noindex):

مجموعه سربرگ X-Robots-Tag “noindex، nofollow”
مشتقات استفاده شده در یک متا تگ روبات می توانند آموزش عملی سئو در X-Robots-Tag نیز استفاده شوند.

یا انواع پرونده های خاص (مانند PDF):

مجموعه سربرگ X-Robots-Tag “noindex، nofollow”
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برچسب های Meta Robot ، مشخصات Meta Tag Robots Google را جستجو کنید .

نکته وردپرس:
در داشبورد> تنظیمات> خواندن ، مطمئن شوید که کادر “نمای موتور جستجو” علامت گذاری نشده است . این آموزش تخصصی سئو باعث می شود موتورهای جستجو از طریق فایل robots.txt به سایت شما نیایند!

درک راه های مختلفی که می توانید روی خزیدن و نمایه سازی تأثیر بگذارید ، به شما کمک می کند تا سئولب از دامهای متداولی که می تواند از یافتن صفحات مهم شما جلوگیری کند ، جلوگیری کنید.

رتبه بندی: موتورهای جستجو چگونه URL ها را رتبه بندی می کنند؟
چگونه موتورهای جستجو اطمینان می یابند که وقتی شخصی سوالی را در نوار جستجو تایپ می کند ، در ازای آن نتایج مربوطه دوره تخصصی سئو را بدست می آورند؟ این فرآیند به عنوان رتبه بندی یا ترتیب نتایج جستجو توسط بیشترین مربوط به حداقل مربوط به یک پرسش خاص شناخته می شود.