‘چینی’: پیچ خورده شخصیت های پشت هالیوود شاهکار

Category: دیلی بیست Comments: No comments

چه چیزی باعث می شود یک فیلم مانند محله چینی ها شکستن یک قلب ؟ چه ناامیدی آیا سام Wasson سعی کنید به لمس به عنوان او می نویسد بزرگ خداحافظی, در مورد محله چینی ها را ایجاد و در طول آستین رفته ’70s فیلمسازی عصر?

رومن پولانسکی به Wasson پاسخ: صحبت کردن در مورد از موش و مردان به عنوان یک پسر نوجوان و ترک ورشو تئاتر با لنی مرگ در خط مقدم از ذهن خود را. Wasson نوشت: “بعید بود پولانسکی هنوز هم فکر کردن در مورد پایان… اگر آن را به حال نمی صدمه دیده است به عنوان آن را به حال.

“آنچه که او را به یاد داشته باشید سال بعد این فیلم را با عشق فاجعه است.”

قدرت از درد و شکست و تا به حال یک شاگرد در محله چینی ها را فیلمنامه Robert Towne. در اوایل جذب و gossipy بزرگ خداحافظی, Wasson قطاری Towne را ایجاد قوس روایت از او کارآگاه خصوصی جیک Gittes که “فقط می خواهم فکر می کنم او می دانست که جهان است.”

Towne می دانستند که “تا پایان داستان Gittes خواهد تسلیم جدید و وحشتناک آگاهی از فساد… همه venality خود هوا را از خود اختیار می ریزد.”

برای ایجاد Gittes, Towne کانال افراطی ترین جنبه های خود را دوست نزدیک جک نیکلسون خود توصیف شخصیت نوشتن بخشی با نیکلسون همیشه در ذهن داشته باشند. Gittes شد glib, از خود راضی “popinjay” که به عنوان Wasson آن قرار می دهد “خواهد ذهن خود را تازه خود را فشرده مناسب خود پرده کرکره. او خواهد بود کلاس آگاهانه و شاید کمی هالیوود… Towne قهرمان خواهد آن را انجام دهید برای پول است.”

و سپس “کارآگاه خواهد از دست دادن این مورد کاری خود را. او از دست دادن Towne آمد به درک همه چیز است.”

Wasson انگیزه برای کشف Chinatownهای نوآر کلاسیک فساد را پیروزی آمد از عصر ما را “محله چینی ها-ization هالیوود و امریکا—خود من چینی-ization از دست دادن و بیهودگی,” Wasson گفت: روزانه وحش.

“چه سابقه برای این جزء عاطفی در فیلم ؟ سینمایی افسانه… برای این فاسد نیروی?” او گفت:. فقط به عنوان پولانسکی دیدم پایدار حافظه از فاجعه و خیانت از موش و مردان, Wasson دیدم در محله چینی ها برای جواب سوال خود را. “اگر من در یونانی آن را به من منجر به تراژدی یونانی. من نوشتن در مورد فیلم, پس از آن مرا به محله چینی ها.”

بزرگ خداحافظی بازسازی اولیه-’70s مشارکت Towne مدیر پولانسکی نیکلسون و تولید رابرت ایوانز استعدادهای خلاق در بسیاری قوی, رویایی, ناقص, گسترده و اغلب خرده. این کتاب با این نسخهها کار به عنوان مداحی یا valediction. هر دو واژه به معنای همان چیزی که آن را یک انتخاب چگونه برای دیدن زندگی است.

محله چینی ها را بازگشتی گشایش اعتبار و جری زرگر نمره ایجاد ’30s خلق و خوی از فیلم طرح ایجاد که جهان از سمت راست فونت. نیکلسون را برای اولین بار ظاهر فریم او را در میز خود را در نور کامل ساخت یک تمرین چرخش به کابینه مشروب ریختن زن قحبه, Burt جوان یک شات ویسکی. هر یک از آنها عمل می کند با تقریبا تحت تاثیر حس از عملکرد و آگاه آنها در حال حرکت صحبت کردن مواد تشکیل دهنده از یک کل بزرگتر.

Wasson ویترین پولانسکی کارگردان در فرایند خلاقیت از این مجموعه فیلم است. پولانسکی چشم انداز را هموار چینی با رنگ و نور و سایه و فریم—لس آنجلس سبک و کالیفرنیا سرد پنهان کردن irredeemable پوسیدگی از یک تبه کار مانند نوح صلیب; توسط بی رحم این مقایسه می تواند در نظر گرفته شود تلویحی برای پولانسکی خود را.

‘چینی’ زشت است ، شما می توانید یک فیلم را می خواهم که اگر شما رنج می برد تحت فساد اگر شما نمی دانید که چه چیزی بد است.

سام Wasson

“من می دانستم که پولانسکی از آن همه خواهد بود یک چالش برای برخی از مردم” گفت: Wasson “اما که الهام بخش من چرا که من در مورد چه چیزی بر روی صفحه نمایش.

محله چینی ها زشت است ، شما می توانید یک فیلم را می خواهم که اگر شما رنج می برد تحت فساد اگر شما نمی دانید که چه چیزی بد است.”

این بدان معنی نیست که این فیلم تا کنون بصری زشت است. پولانسکی این فیلم هستند “پر از عناصر چشم به لذت بردن از; کسانی که درونی contradictors و پیچیدگی را خیلی خوب” Wasson گفت وحش. “کار خود را اغلب بسیار خنده دار است. ترسناک نیست در درب راه رفتن به دنبال مانند یک پسر بد.”

Wasson با اشاره به شیطانی اموزش گوردون از پولانسکی را زودتر رزماری نوزاد, اما این امر به جان هیوستن را avuncular نوح صلیب. پس از همه زانی با محارم صلیب’ بدترین حالت بر روی صفحه نمایش عمل تنها mispronouncing Gittes’ نام با یک شاهد تحقیر.

به عنوان Wasson می نویسد که عدم آشکار تهدید می کند که پولانسکی در سال 1977 ارائه یک دختر 13 ساله دختر با یک بطری شامپاین: “باید بازش کنم؟” و نشان می دهد به او “اجازه دهید نگاهی به برخی از عکس ها در جکوزی.”

این آسان با چنین تاریخچه برای دیدن پولانسکی به عنوان تنها یکی دیگر از نوح صلیب مستحق هیچ رستگاری یا همدلی است. دور شدن با آن است.

سی و شش سال قبل از پولانسکی تا به حال دسترسی به جکوزی در قصرها در Mulholland Drive Wasson می نویسد که روم پدر “Ryszard در آغوش گرفت و برگزار شد [روم] با نگران کننده شدت… در Podgorze پل بازگشت به محله یهودی نشین ورشو به او مى پذيرد:” آنها در زمان خود…'” Bula پولانسکی گرفته شده توسط نازی ها به مرگ او باردار بود در آن زمان.

در ماه اوت سال 1969 پولانسکی در انگلستان که در آن او در زمان یک تماس از خود را عامل لایحه Tennant: “وجود یک فاجعه بود در خانه.”

پولانسکی “کلمات شنیده اما او را درک نمی کنند به این دلیل که کلمات درست نیست. آنها فقط گفته بود.”

شارون تیت هشت ماه باردار هنگامی که او به قتل رسید. مرگ و میر, manhunt, محاکمه بد نامی جنگ هولوکاست در اردوگاه غیر قابل اجتناب یک drumbeat از حافظه و بدون مهلت.

“شما باید برای نشان دادن خشونت راه آن این است که” پولانسکی می گویند. “اگر شما نمی ناراحتی مردم پس از آن که وقاحت.”

در محله چینی هاپولانسکی مورد استفاده خود را به بازی صلیب مرید که کاهش نیکلسون بینی فیلمبرداری را پس از با یک خطرناک بهار لود چاقو.

او مطرح شده و reposed را مستعد بازیگر بازی یک قتل زن یک دوم صحنه: “‘پا’—او خم پا غیر طبیعی و ایستاده بود تا به ارزیابی نتایج—’آن مناسب است.'”

“هر کس فکر می روم دوباره پخش شد مرگ همسرش” بازیگر Diane Ladd گفت Wasson. “این بسیار ترسناک بعد.”

Wasson نمی کند استفاده از اصطلاح اختلال استرس پس از سانحه. او فراهم می کند نمونه هایی از رفتار یک مرد که خود را از دست داد مادر باردار و همسر باردار به خشونت است.

بین طول می کشد Dunaway خواهد نگاه به او مدیر’ Wasson می نویسد. “او فکر می کردم او با بهره گیری از این لحظه بیش از حد.’

“همه من می توانید انجام دهید این است که بگویید یک داستان است که آشکار مانند یک تراژدی یونانی,” Wasson گفت. “روم تنها کسی که جان سالم به هولوکاست. من تمایل به می گویند X باعث Y. من در خاکستری. چیزهای بد اتفاق افتاده است به او بد چیز است.”

در آن خاکستری است که هنر چینی ساخته شده توسط افراد با خود-مخرب نقص برخی افزایش یافته است به جنایات مانند پولانسکی را دیگران سودا مانند جک نیکلسون star-crossed عشق و خیانت نسبت به آنجلیکا هیوستن یا تولید رابرت ایوانز ” کوکائین عادت و آهسته لغزش و از دست دادن سحر و جادو خود را لمس و Towne افتضاح رفتار نسبت به همسر سابق خود و unshared اعتباری با یک نوشتن شریک است. پس از تصویر پیچیده آنها همه دولا دولا راه رفتن به سمت خصوصی بیت لحم را از آینده خود.

نیکلسون می آید بهترین و با وجود هر تعداد از شخصی اشتباهات.

“نوشتن در مورد جک که تا به حال حرفه ای این, من برای دیدن آنچه را مطابق قصد بازگشت به قبل از او معروف” Wasson گفت. “این خوب بود واقعا راه رفتن در اطراف در آن کفش.”

نیکلسون نیست مصاحبه برای این کتاب هر چند Wasson استخراج مقالات متعدد برای نیکلسون قبلی تفسیر. یکی به فکر می کنم نیکلسون از مطالب با جامعه فعلی حافظه از او و کار خود را.

به عنوان recapped توسط Wasson, محله چینی ها را نهایی صحنه را فراهم می کند که بینش چگونه مخاطبان را انتخاب کنید چه چیزی را به یاد داشته باشید—و یا چه نسخه ای از یک تراژدی چوب در قلب است. به عنوان آنها فیلم برداری این فیلم خشونت اوج پولانسکی تمرکز شد نیکلسون آخر خط “به عنوان کوچک که ممکن است” زمزمه با جیک Gittes خیره در اولین Mulwray جسد در ماشین شات از طریق چشم است. خط reprises زودتر حاضر در این فیلم وقتی طلبانه اعتماد به نفس Gittes گفتن است Mulwray در مورد وقت خود را به عنوان یک کارآگاه پلیس در محله چینی ها: “آنچه شما انجام شد وجود دارد؟” Faye Dunaway را Mulwray می پرسد. “به عنوان کوچک که ممکن است” Gittes می گوید.

Wasson recapped “در حال حاضر در پایان” که پولانسکی اصرار بود به معنای واقعی کلمه “مجموعه ای در محله چینی ها خط خواهد ظهور انعکاس یک توجه داشته باشید از وحشتناک طنز.”

با وجود پولانسکی را به قصد “به عنوان کوچک که ممکن است” آن چیزی است که در خاطر میماند و نه حتی شکست آن را نشان دهنده. به جای “آن را فراموش جیک. این محله چینی ها” شد که لحظه های مایکروسافت انفعال آن ماندگار مشاوره. بهترین پرواز به دور.

این فیلم را در شرایطی صورت گرفت در یک زندگی واقعی چینی خیابان. پولانسکی گردد خود را پایان دادن به عکاسی به عنوان یک جرثقیل pull-up که صعود بالاتر از این صحنه کمی مردم و سرنوشت خود را: “یک جارو شکوفا افزایش آن را به عنوان نشانی از سطح زمین از Gittes’ ویرانی به خدایی دیدگاه, از ناامیدی به یک نوع از سینما اعلیحضرت.”

در روایت هالیوود که جرثقیل را فراهم می کند کامل segue—که آخرین کار خداحافظی که Wasson وعده داده شده است.

“هر چند آن را ارائه می دهد هیچ امید یا رزولوشن,” او نوشت: “پایان دادن به محله چینی ها با یک گرند جرثقیل-تا تداعی از دست هالیوود… حلول خرابه با لرزیدن از ترس نه فقط در جنبش خود احساس ناگهانی شناور اما در یک نوع اشتیاق برای سنت است که ممکن است به نام کلاسیک.”

چه می آید بعدی فیلم مانند فک و جنگ ستارگان, البته, تابستان, فیلم های پرفروش که تغییر بازی به عنوان آنجا که تولید فیلم–اما بilly جکپایین-بودجه پوپولیستی عمل عکس برای اولین بار آمد. باز به طور همزمان در 60 L. A. تئاتر بیلی جک های ساخته شده از یک میلیون دلار در شش روز و 32 میلیون دلار کلی; Wasson می نویسد که در زمانی که هشداردهندگان اعمال می شود همان “چهار دیوارها” استراتژی باز به طور همزمان در بسیاری از تئاتر به عنوان ممکن است به The Exorcistآن فروش 160 میلیون دلار.

به عنوان دوباره توسط Wasson, محله چینی ها احساس می کند به غیر از درایو که برای سود; شکوه سرعت تنها در کوتاه پاشیده از عمل شوم سکوت توصیف این فیلم است. زشتی موفق از طریق شیفتگی. مانند کالیفرنیا سد فاجعه است که بخشی از فیلم مربوط به آب طرح ایجاد فشار بی سر و صدا پس از آن همه در یک بار. یک استعاره برای 1973 هالیوود است.

Wasson می نویسد: “زمانی که او شنیده ام در مورد [The Exorcist] ناخالص هشداردهندگان اجرایی کیر Lederer راه می رفت به اجرایی بری Beckerman و انداخت The Exorcist اعداد را در مقابل او.

“بچه ها سرگرم کننده است بیش از” Lederer اعلام کرد. “ما شده است داشتن یک زمان خوب در اینجا و بسیار موفق بوده اما آن را خواهی واقعی جدی بعد از این.”

که نگاه جک چهره در پایان او به نظر می رسد lobotomized. آن را نه یک تصادف’ Wasson گفت.

محله چینی ها را در اولین محل شلیک شد Oct. 15 سال 1973 تعقیب و گریز در باغ. در اکتبر. 26 مارتین اسکورسیزی Mean Streets باز در لس آنجلس. یک بنر blurb در آن صفحه کامل آگهی در لس آنجلس تایمز گفت: فیلم “نه تنها منفجر شدن آن فوران آتشفشانی با استفاده از زور است.” نویسنده همان Jon Landau که بروس اسپرینگستین آینده از راک اند رول.

معنی خیابان ها باز می شود با نورپردازی و تشنجی دوربین فیلمبرداری Harvey Keitel, بیدار شدن از کابوس غرق در آبی نئون. رونی Spector را “Be My Baby” پوند به سخنرانان افتتاحیه اعتبار یک مونتاژ از کاهش و صدا—دیوار صدا درست مثل Phil Spector نظر گرفته شده است.

چینی فیلمبردار جان آلونزو شد unimpressed با پولانسکی را پایان جرثقیل شات: “روم شما contriving یک شات. شما contriving آن را دلیل این که شما نمی دانید که چگونه برای پایان دادن به تصویر. شما در حال انجام سینمایی ژیمناستیک.” او نمی تواند یک نقطه در یک تحت تاثیر قرار شکوفا.

چه خواهد آلونزو باید گفت به اسکورسیزی? Mean Streets با استفاده از ردیابی عکس از بیش از Keitel سر او به عنوان strolls از طریق یک باشگاه; Robert DeNiro وارد یک صحنه به رولینگ استونز “Jumping Jack Flash;” دوربین تابه نیم با سرعت پایین یک نوار. در سال 1973 آن را باید احساس غیر قابل تشخیص است.

پس از Mean Streets آمد جن گیر, سگ, روز, بعد از ظهر, شنبه شب تب شبکه; شخصیت و طرح, بلکه عمل, دیوانگی, جنبش, حرکت, صدا, همه در عجله.

تک لحظه ممکن است به نظر می رسد عجیب و جالب. پولانسکی فیلم برداری معروف “خواهر و مادر” و تاثیر تیز به دلیل آشکار خشونت معمول است در این فیلم. Gittes از دست می دهد سرد خود سیلی Dunaway را ساناز Mulwray در سراسر چهره او را دوباره و دوباره. نیکلسون احساس عصبی در مورد صحنه نمی خواهید به آمار یک زن نشان دادن آن را با یخ سرد بیان. بر خلاف Mean Streetsبا شکوفا و می چرخد و برای تلفن های موبایل در هر صحنه پولانسکی فریم نیکلسون را سرد خیره Dunaway را unhinged چشم و وحشت از دو خرد مردم به معنای ضربه تا 60 فوت صفحه نمایش. آن شخصی است.

“بین طول می کشد Dunaway خواهد نگاه به او مدیر” Wasson می نویسد. “او فکر او را به لذت بردن از این لحظه بیش از حد. دختران جوان طعنه و نیازی ظلم و ستم کارگردانی فیلم است. آن را در مورد قدرت برای او. همه آن را. صورت سوخته که در آن جک سیلی فرود آمده بود… او گردن درد میکرد.

“‘یک بار دیگر لطفا همراهان’ او مدیر گفت. ‘یک بار دیگر…'”

محله چینی ها فیلم به پایان می رسد با جرثقیل بلند کردن اجسام دور از Gittes شکست Mulwray جسد و نوح صلیب’ پیروزی—در زندگی واقعی است که صعود نگه داشته, رفتن, بالا, آخر را شکست و بدبینی: “تنها جایی به سمت چپ بروید تا به نیشبه روز مبارکبه ‘ترکیبی از نوستالژی و طنز,’ جرم انکار حقایق وحشتناک Gittes ناتوان بود برای خنثیسازی” Wasson می نویسد.

“که نگاه جک چهره در پایان او به نظر می رسد lobotomized. آن را نه یک تصادف” Wasson گفت وحش, چگونه نیکلسون عملکرد قطاری ویرانی از تماس با هر شات اشتباه بودن در طرف اشتباه است. آن را در نهایت بیش از حد سخت به دنبال حفظ—”آن را فراموش جیک” واقع است.

تهیه کننده: رابرت ایوانز درگذشت اواخر سال گذشته; مصاحبه های خود بودند با Wasson, “ساعت ها و ساعت” داستان سرایی به دنبال بازگشت در مورد طولانی در پیش است. ایوانز و Wasson توضیح ایجاد چینی را نمره تشکیل شده توسط جری گلد اسمیت قابل توجه برای Uan Rasey را سودا ترومپت. زرگر روایت کالیفرنیا اتصال صدا با دید ماتمزده صدا برای صحنه های تلخ.

Wasson گفت وحش کتاب خود نیز یک تلاش برای اتصال یک پیام در یک بطری: “به چه منظور از بیوگرافی از هنر ؟ برای به دست آوردن نزدیک به این چیزها به عظمت و خطر برای درک آنچه باعث می شود این چیزها اتفاق می افتد. من می خواهم به اطراف افرادی که به من آموزش خواهد داد.”

ایوانز گفت Wasson در مورد شنوایی زرگر نمره: “آن را از تاریکی بیرون یک ایمان است. این درد اشتیاق مرگ اما خوش التماس مانند یک حافظه مبارک غرق شدن در حقیقت.”

چرا خواندن بزرگ خداحافظی, در مورد محله چینی ها را ایجاد توسط ناقص متفکرین? چرا به یاد داشته باشید ؟

“صدای حیرت زده ایوانز. مانند پولانسکی را با جرثقیل بالابر, رستگاری, فضل. این احساس بود که کلمه او بسیار از دست داده در تلاش برای پیدا کردن و نگه داشتن به— ” عاشقانه.'” Star-crossed, من مطمئن هستم که او به معنای آن دقیق نوع غم و اندوه.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>