تحقیق کلمات کلیدی برای افزایش درآمد
تحقیق کلمات کلیدی شناسایی ارزشمندترین کلمات برای سئو
در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ سمفونی ما سعی کردیم به صورت کامل و کاربردی فرآیند تحقیق کلمات کلیدی موثر را به شما نشان دهیم و امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. هر گونه سوال و یا نظرات خود را می توانید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید. تحقیق کلمات کلیدی موثر یکی از پایه های اصلی دیجیتال مارکتینگ و سئو است. قبل از این که به مطالعه مقاله بپردازیم باید به این سوال که کلمه کلیدی چیست؟ پاسخ دهیم. کلمه کلیدی، واژه ای است که توسط کاربر در موتور های جستجوگر، سرچ می شود. کلمات کلیدی می تواند از یک، دو یا چند کلمه تشکیل شده باشند و حتی گاهی به یک جمله نیز می رسند.
پس از این، آنها را از نظر سختی و آسانی آنالیز کرده و بهترین آنها را در اختیار شما میگذارد. در نتیجه در وقت شما صرفه جویی کرده و دیگر نیازی به آنالیز تک به تک کلمات توسط شما نیست. این ابزار نیز رایگان نبوده و با دامنهی قیمتی 59 دلار تا 219 دلار به صورت یک بار پرداخت، در دسترس کاربران است. در دنیای پررقابت دیجیتال، یافتن بهترین کلمات کلیدی یکی از مهمترین و حساسترین مراحل در استراتژی سئو است. انتخاب درست کلمات کلیدی میتواند نه تنها رتبه سایت شما را در موتورهای جستجو ارتقاء دهد، بلکه موجب افزایش ترافیک هدفمند و افزایش فروش شود.
اکنون که چند کلمه کلیدی هستهای دارید که می خواهید روی آنها تمرکز کنید، زمان آن رسیده است که برخی از کلمات کلیدی را که زیر مجموعه آنها قرار می گیرند را شناسایی کنید. این ابزار رایگان نبوده و دامنهی قیمتی آن از 33 دلار تا 299 دلار میباشد. Answer The Public با نمایش روند کلمات کلید فعلی شما، ایدههایی در اختیار شما میگذارد که هدف خود را بهبود ببخشید. نتایج ارائه شده این سایت را میتوانید به صورت فایل .csv بارگیری کنید. اغراق نیست اگر بگوییم که Ahref کاملترین و معتبرترین ابزار سئو در یافتن کلمات کلیدی است. Ahref فقط ابزار یافتن کلمات کلیدی نیست؛ این سایت ابزارهایی مانند Ahrefs backlink cheker، Ahrefs webmaster، Ahrefs’ SEO toolbar را نیز ارائه میکند.
بنابراین صفحه وب شما باید به مشکلی که جستجوگر قصد حل آن را دارد رسیدگی کند تا اینکه صرفاً کلمه کلیدی مورد استفاده جستجوگر را در خود جای داده باشد. فهرستی از موضوعات مهم و مرتبط را بر اساس آنچه در مورد کسب و کار خود می دانید تهیه کنید. به اجزای این فهرست کلمات کلیدی هستهای میگویند که پایه و اساس روند جستجو و تحقیق کلمات کلیدی هستند. برای شروع این فرآیند، در مورد موضوعاتی که می خواهید از نظر عمومی رتبه بندی کنید، فکر کنید. شما حدود 5 تا 10 موضوع را که فکر می کنید برای کسب و کارتان مهم هستند، ارائه خواهید کرد، و سپس از آن موضوعات برای کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی خاص در مراحل بعدی استفاده خواهید کرد. کلمات کلیدی را می توان یک حلقه اتصال بین هدف جستجوی افراد و محتوایی که شما برای تأمین این نیاز می نویسید دانست.
علاوه بر این Google Trends با استفاده از نمودارها نمایش میدهد که کاربران هدف شما چه کلماتی را بیشتر سرچ میکنند. در نتیجه با نمایش افزایش ترافیک جستجوی یک کلمهی کلیدی، به شما کمک میکند که محتوای خود را به آن سمت ببرید. با این میتوانید میزان جستجوی کلمه را در بازههای زمانی مختلف بدست آورید. در طول فرآیند تحقیق کلمات با عباراتی مواجه میشویم که میزان جستجوی بالا و رقابت کمی دارند ولی ارتباط زیادی با کسب و کار ما ندارند! در چنین شرایطی ممکن است دچار اشتباه شویم و با هدف افزایش بازدید سایت این کلمات را نیز در اهداف خود برای ساخت صفحه و تولید محتوا قرار دهیم. در حالیکه این کار موجب میشود تمرکز و تخصص سایت خود را از بین برده و حتی در عبارات اصلی و مرتبط با کسب و کار نیز جایگاه مناسبی کسب نکنیم.
این ابزار به کاربران جهت پیدا کردن کلمات کلیدی بلند و تجزیه و تحلیل وب سایتهای رقبا نیز کمک میکند. برای استفاده از آن کافی است کلمه مورد نظر را در باکس مشخص شده جستجو کنید. پس از این به مدت 2 دقیقه صبر کنید و در نهایت از نتایج استفاده کنید. کلمات کلیدی در وب سایت شما مشخص می کند که کسب و کار شما چیست و چه چیزی می فروشید. با این حال، تعداد و کیفیت کلمات کلیدی گنجانده شده در محتوای شما به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا تعیین کنند که کجا وب سایت شما را در یک صفحه نتایج موتور جستجوی خاص (SERP) نمایش دهند.
شما باید با تحقیق کلمه کلیدی، به مجموعه ای از کلمات، عبارات و سوالاتی دست یابید که در اصل نیازهای کاربر می باشند. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ سمفونی قصد داریم تا اطلاعاتی جامع در مورد چطور یک تحقیق کلمات کلیدی موثر انجام دهیم؟ برای شما ارائه دهیم. این ابزار به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده میکنند را شناسایی کنید و از آنها برای بهبود عملکرد سایت خود بهره ببرید. در این بخش، آدرس وبسایت رقیب خود را وارد کرده و سپس گزینه جستجو را بزنید. Ahrefs تمامی کلمات کلیدی ارگانیکی که وبسایت رقیب برای آنها رتبهبندی شده است را به شما نمایش میدهد. همچنین میتوانید اطلاعاتی نظیر میزان ترافیک، جایگاه سایت در نتایج جستجو و سختی کلمات کلیدی را نیز مشاهده کنید.
تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک میکند کلمات و عباراتی را که کاربران در موتورهای جستجو استفاده میکنند، پیدا کنید. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs ،SEMrush و Ubersuggest به شما کمک میکنند تا محتوای خود را بهینه کرده و جذب ترافیک بیشتری داشته باشید. درک هدف کاربر از جستجوی کلمات کلیدی به معنای فهم نیازها و انتظارات دقیق کاربران در هنگام انجام جستجو آن کلمه کلیدی میباشد. وقتی کاربران عبارات یا کلمات خاصی را در موتورهای جستجو وارد میکنند، آنها در واقعیت به دنبال یافتن اطلاعات مشخصی هستند، سوالاتی دارند یا به دنبال محتوای خاصی میگردند. ابزار تحقیق کلمات کلیدی Keyword Revealer به کاربران برای جستجوی کلمات کلیدی که رقیبان کمتری دارند کمک میکند.
داشتن تخصص در تحقیقات کلیدواژه های خاص به کسب و کارها این امکان را می دهد تا به طور دقیق به مخاطبان هدف خود دست یابند و پتانسیل ترافیک ارگانیک خود را به طور موثر بهینه کنند. این منجر به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو، موفقیت آنلاین و رشد درآمد می شود. چطور میخواهیم بدون گذشتن از پله اول به پله صد برسیم؟ سئو سایت نیز از این قاعده مسثتنی نیست. چطور میخواهیم بدون فرآیند درست کیورد ریسرچ شاهد افزایش بازدید و کلیک باشیم؟ اولین قدم موفقیت در کسب و کارهای آنلاین و بازاریابی نوین استفاده از کلمات کلیدی ارزشمند است. کسب و کارهای نوپا ابتدا بهتر است برای کسب رتبه و جایگاه تمرکز خود را روی این دسته از کلمات بگذارند.
اگر برای “آموزش تولید کفش چرم” یک صفحه با ماهیت فروش محصول طراحی کنیم چه اتفاقی رخ میدهد؟ به احتمال 90% کاربر پس از ورود به سرعت از صفحه خارجی میشود. در این صفحه میتوان آموزش ویدیویی در اختیار کاربر قرار داد تا به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کند. در این مرحله اول، شما باید یک صفحه گسترده با دسته بندی های کلی برای کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید ایجاد کنید. اینها ممکن است مربوط به دستههای محصول یا هر چیزی باشد که فکر میکنید مخاطب هدف شما به آن علاقه دارد. اگر هر از گاهی وبلاگ مینویسید، ممکن است قبلاً موضوعاتی را داشته باشید که به طور منظم پوشش میدهید. کلمات کلیدی که گاهی اوقات به عنوان عبارات کلیدی SEO شناخته می شوند، اصطلاحات و عباراتی هستند که برای ایجاد و توسعه محتوای آنلاین استفاده می شوند.
در پایین صفحه نتایج جستجو هم میتوانید پیشنهادهای گوگل را برای کلمات کلیدی مرتبط دیگر مشاهده کنید. در نهایت برای این که بتوانید بهترین و پرجستجوترین کلمات را پیدا کنید، لازم است که از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. کلمات کلیدی طولانی عباراتی خاص و طولانیتر هستند که معمولاً رقابت کمتری دارند و نرخ تبدیل بالاتری دارند. بررسی کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه گرفتهاند، یکی از راههای سریع برای پیدا کردن کلمات کلیدی موثر است. با ابزارهایی مثل Ahrefs و Semrush میتوانید ببینید که رقبای شما از چه کلماتی استفاده میکنند و چگونه محتواهای خود را بهینه کردهاند.
کلمه کلیدی تمرکز، همانطور که از نامش پیداست، کلیدواژه اصلی است که استراتژی خود را روی آن متمرکز می کنید. این کلمه یا عبارت اصلی است که شما به طور هدفمند در عنوان، URL، توضیحات متا و متن وب سایت خود قرار می دهید و امیدواریم موتورهای جستجو آن را انتخاب کنند. انتخاب کلمات کلیدی کارآمد به سئوی سایت و کسب رتبه برتر در نتایج گوگل کمک کرده و موجب تبدیل کاربر به مشتری وفادار می گردد. در نتیجه درآمد شما افزایش پیدا کرده و فروش سایت شما چندین برابر می گردد. در مثالی دیگر شما اگر برای مدل های لباس عروس مقاله تولید کنید رتبه ای بدست نخواهید آورد.
کلمات کلیدی طولانی معمولاً رقابت کمتری دارند و نرخ تبدیل بالاتری ایجاد میکنند. به جای تمرکز بر کلمات کلی و پررقابت مثل «خرید کفش»، میتوانید از عباراتی مثل «خرید کفش اسپرت مردانه ارزان» استفاده کنید. این نوع کلمات به دلیل دقیقتر بودن، احتمال جذب مشتریان هدفمند را افزایش میدهند. Google Ads Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای کیورد ریسرچ است که توسط خود گوگل ارائه شدهه است. این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغکنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه میدهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است. کاربران زمانی کلمات کلیدی اطلاعاتی را جستجو میکنند که بهدنبال یادگیری یا پیدا کردن پاسخ یک سوال هستند.
احتمال اینکه یک راهنمای کامل رتبه بگیرد، بیشتر از مقالهٔ کوتاه است؛ ولی شاید مخاطب شما فقط بهدنبال راهی برای درستکردن لاته در خانه باشد. یک راهکار خوب برای حل این مشکل این است که ابتدا آنچه را توضیح دهید که مخاطب میخواهد و در ادامه، اطلاعات اضافی را بیاورید. البته این مسئله هم تا حدود زیادی با همان قواعد گوگل گره خورده است؛ چراکه گوگل سعی میکند نتایج جستوجو بهگونهای باشد که نیاز مشتری خود او (کاربری که عبارت را جستوجو میکند) رفع شود. ولی در آخر آنها نتیجه گرفتند که بر اساس اعتبار دامنه، تعداد بکلینکها و تعداد ارجاعات سختی کیورد را مشخص کنند. چنین کلمهای جستوجوی کمی دارد؛ ولی میتواند به نقطهٔ خوبی برای فروش محصولاتی مثل قهوه، تمپر و حتی دستگاه اسپرسوساز تبدیل شود. کیورد پلنر گوگل حجم جستوجو و قیمت پیشنهادی برای هر کلمهٔ کلیدی را به شما میگوید.
از دیدگاه مشتری بالقوه، آنها کلماتی هستند که در نوار جستجو وارد می شوند و به بهترین وجه محصولات یا خدماتی را که به دنبال آن هستند یا سؤالی را که می خواهند پاسخ آن را بیابند، توصیف می کنند. شاید باور این مطلب کمی دور از ذهن باشد اما استفاده از کلمه کلیدی پر سرچ و مفید می تواند به جذب مشتری و افزایش رتبه در گوگل منجر شود. به همین راحتی با یک انتخاب درست سایت خود را بهبود بخشیده و به سئوی سایت کمک می کنید. آموزش سئو یکی دیگر از روش هایی است که به بهبود رتبه سایت شما ختم می شود. برخی از وب سایت ها این کار را به افراد متخصص و تولید کنندگان حرفه ای محتوا می سپارند. تولید کننده ای که به خوبی از اهمیت کلمات کلیدی مطلع است و آنها را می شناسد در تولید محتوای با کیفیت، یونیک و پرمخاطب توانمند است.
بهتر است قبل از استفاده از این اصطلاعات جهت آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی گام بردارید. Google Trends از کاربردیترین و محبوبترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در ایران است که به صورت رایگان نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. این ابزار محبوبیت نسبی کلمات کلیدی جدید را بر اساس جغرافیای متفاوت نمایش میدهد. علاوه بر این میزان جستجوی کلمات مختلف را مشخص کرده و آنها را با هم مقایسه میکند. این ابزار که در پنل گوگل ادز قرار دارد، به شما میزان جستجوی کلمات مختلف در بازههای زمانی مختلف را نمایش میدهد.
حتی اگر جستجو برای یک کلمه کلیدی زیاد باشد، این به این معنی نیست که باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود. دانستن اینکه بازدیدکنندگان شما کجا هستند و چه چیزی را جستجو میکنند میتواند به شما بینشی در مورد الگوهای خرید و الگوهای جستجو بدهد و به شما امکان میدهد محتوای مرتبط را به آنها ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر وب سایت شما ترافیک زیادی از نیویورک دریافت میکند، ممکن است از اصطلاح کفش ورزشی استفاده کنید. در حالی که مشتریان در ایالت های شمالی ممکن است کفش های ورزشی را کفش ورزشی بنامند، کسانی که در جنوب هستند آنها را کفش تنیس می نامند. کلمات کلیدی ناوبری می توانند ترکیبی از اهداف جستجوی اطلاعاتی و تجاری باشند. این نوع جستجو به معنای آن است که شما دنبال یک برند یا مکان مشهور و مشخص هستید، در مثالی که ذکر کردیم عبارت “کفش های کتونی آدیداس” میتواند یک مثال مناسب در این باره باشد.
راه هوشمند دیگر برای دستیابی به ایدههای کلیدواژه این است که بفهمید وبسایت شما در حال حاضر برای کدام کلمات کلیدی پیدا و رتبه بندی شده است. این تکنیک به شما کمک میکند بفهمید آیا کیوردها را میتوانید زیر چتر یک موضوع کلی ببرید یا نیاز است برای هرکدام یک محتوای اختصاصی آماده کنید. چطور؟ مثلاً برای «قهوه روبوستا» بهطور متوسط ۶/۲۳ لیر برای هر کلیک خرج کردهاند. این نشان میدهد کیورد مدنظر برای جذب مشتری و فروش قهوه مناسب است؛ چراکه حاکی از آن است افرادی آن را جستوجو میکنند که بهدنبال خریدند. بیایید تجزیهوتحلیل میزان رقابت و تعیین سختی کیورد بر اساس رقبا را در عمل ببینیم. در زمان راهاندازی سایت بهتر است روی کلمات کلیدی با سختی کمتر – حتی با وجود حجم جستوجوی پایین – تمرکز کنید تا بهمرور زمان اعتبار کسب کنید و بتوانید وارد میدان رقابت شوید.
سلاموقت بخیرخیر، متاسفانه ما خدماتی در زمینهٔ تولید محتوا ارائه نمیکنیم. مثلاً کسی که «خرید آنلاین قهوه» را جستوجو میکند با کسی که «تاریخچهٔ قهوه چیست» را تایپ میکند، یک نیت ندارند. اولی بهدنبال خرید است و میتوان با نمایش تبلیغ، او را به یک مشتری تبدیل کرد. طبق تجربه، ترکیبی که تا اینجای کار با جزئیات و مثال بررسی کردیم، همراه با KWfinder برای زبان فارسی بهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت. ظاهر داشبورد گوگل ادز طی یک ماه اخیر کامل تغییر کرده است و احتمالاً چیز دیگری در سایر مقالهها (حتی مقالههای قدیمی خودمان) ببینید؛ ولی مسیر همان مسیر قبلی است!
اگر قبلاً محتوایی تولید کردهاید، وقت آن است که محتواهای قبلی خود را با استفاده از ابزارهایی مثل Google Search Console بررسی کنید. این ابزار به شما کمک میکند بفهمید برای چه کلمات کلیدیای رتبه گرفتهاید و چطور میتوانید آنها را بهبود دهید. توضیحات متا همان متنی است که زیر عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود. این توضیح کوتاه باید به کاربر بگوید که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد و در عین حال شامل کلمه کلیدی باشد. استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک میکند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند. بهتر است کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای آن بیاورید تا سریعاً موضوع صفحه مشخص شود.
جستجوگر میداند که میخواهد چیزی را بخرد، اما محصول خاصی را انتخاب نکرده است و ممکن است هنوز در مورد نوع محصول، برند آن یا پیشنهادات مختلف قبل از خرید بیشتر تحقیق کند. به زیان ساده تر تحقیق کلمات کلیدی را می توان درآمد بیشتر و پایدارتر تعریف کرد. وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند. قیمت MOZ از 99 دلار در ماه آغاز شده و تا 599 دلار ماهانه نیز میرود. علاوه بر این تمامی امکانات اکانت پریمیوم این ابزار در یک دورهی آزمایشی در اختیار کاربران قرار میگیرد. البته این امکان وجود دارد که با اطلاعات جعلی، بخش پولی این سایت را فعال کرد و به مدت 30 روز از همه امکانات این ابزار فوق العاده استفاده کرد.
بهترین راه برای درک بازگشت سرمایه سئو از طریق یک کلمه کلیدی مثال است. فرض کنید که هدف شما این است که برای عبارت «آپارتمانهای مرکز شهر مشهد» رتبه اول را در گوگل کسب کنید. 1000 نفر هر ماه دقیقاً این عبارت را جستجو می کنند (البته به سایر انواع نزدیک که 4180 جستجوی اضافی در ماه می بینند) اشاره نکنیم. هرچقدر یک کلمه بیشتر جستجو شده باشد نشان دهنده اهمیت، محبوبیت و رقابت زیاد بیشتر عبارت است. برای این منظور می توانید تعداد تبلیغات فعال برای یک کلمه و هزینه هر کلیک را مشاهده کنید. همچنین از ابزار keywordtool.io می توان میزان هزینه نرخ ادز گوگل برای یک کیورد را مشاهده کرد.
یکی از راههای ساده و در عین حال کارآمد برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید، استفاده از پیشنهادات گوگل (Google Suggest) و نتایج جستجوی مرتبط (SERP) است. کافی است یک کلمه را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و به پیشنهاداتی که گوگل به شما میدهد، توجه کنید. همچنین، در پایین صفحه نتایج جستجو، بخش «جستجوهای مرتبط» وجود دارد که میتواند ایدههای خوبی به شما بدهد. خوشبختانه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که کار ما را بسیار ساده کردهاند. با این حال، این نوع کلمات بسیار رقابتیاند و برای دستیابی به رتبههای بالا در نتایج جستجو، معمولاً نیاز به صرف هزینه قابلتوجهی دارند. علاوه بر این، هدف جستجو در این عبارات بهوضوح مشخص نیست؛ بهعنوان مثال، ممکن است فردی با جستجوی «لپتاپ» قصد خرید داشته باشد، درحالیکه شخص دیگری بهدنبال اخبار جدیدترین مدلهای لپتاپ باشد.
ارزشمندترین کلمات آنهایی هستند که؛ بیشترین میزان جستجو، کمترین رقابت و بالاترین ارزش سرمایهگذاری را داشته باشند. با این قابلیت میتوانید ببینید که در شبکههای اجتماعی چه محتواهایی بیشترین اشتراک گذاری و یا لینکدهی را داشتهاند و در آخر از آنها ایده بگیرید. برای این که دستههای موضوعی بهتری بسازید، میتوانید از پیشنهادهای گوگل هم استفاده کنید. تو این بخش میخواهیم روشهای ساده و کاربردی برای پیدا کردن بهترین کیوردها را یاد بگیریم. برای تحلیل بهتر داده ها، می توانید آن ها را به Google Sheets دانلود کنید. روی دکمه Download کلیک کرده و گزینه Google Sheets را انتخاب کنید.
این اطلاعات به انتخاب کلمه کلیدی و برنامه ریزی کمپین شما کمک می کند. اگر هدفتان کسب رتبه و جایگاه بالا در نتایج جستوجو است، تحقیق کلمات کلیدی به شما نشان میدهد که کاربران چه عباراتی را بیشتر جستوجو میکنند. سپس با درج این کلمات در محتوا و صفحات سایت میتوانید آمار و کلیک بیشتری بگیرید. این ترافیک ارگانیک تولید شده از SERP می تواند حتی از ترافیک یا تبلیغات پولی بهتر عمل کند و پس از انتشار در سال های آینده منجر به تولید سرنخ شود. استفاده از کلمه کلیدی درست و پر سرچ می تواند به مقدار قابل توجهی به سئوی سایت و بهینه سازی رتبه آن کمک کند. اما چگونه می توان کلمات کلیدی پولساز و مهم را انتخاب کرد؟ قبل از انتخاب کلمه کلیدی مناسب باید درباره آن بهخ خوبی تحقیق کنید.
کلمات کلیدی جهت محتوای شما را مشخص می کند و اطمینان حاصل می کند که محتوای تولید شده مرتبط و در گوگل جستجو می شود. تحقیق کلمات کلیدی معمولاً بسیار وقت گیر است و شامل تلاش زیادی برای بررسی جزئیات، اعداد و مقایسه لیست طولانی کلمات کلیدی است. یک تحقیق کامل کلمات کلیدی پایه و اساس استراتژی سئو و توسعه محتوای شما خواهد بود. این راهنمای جامع شما را به سفری در پیچیدگی های تحقیق کلمات کلیدی می برد و شما را به ابزارهایی برای موفقیت در فضای رقابتی آنلاین مجهز می کند. این مقاله اطلاعات ارزشمند و توصیههای تخصصی را ارائه میکند تا به شما در تسلط بر هنر تحقیق کلمات کلیدی و هدایت ترافیک ارگانیک به وبسایت خود کمک کند.
یکی از ویژگیهای برجسته SEMrush، قابلیت تحلیل کامل استراتژیهای کلمات کلیدی رقبا است. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهمترین مراحل در بهینهسازی موتور جستجو (SEO) و تولید محتواست. این فرآیند به شما کمک میکند تا کلماتی را که کاربران در جستجوهایشان استفاده میکنند، شناسایی کنید و محتوای خود را بر اساس آنها طراحی کنید. انتخاب درست کلمات کلیدی میتواند به افزایش ترافیک سایت و جذب بازدیدکنندگان هدفمند کمک کند. علاوه بر این، تحقیق کلمات کلیدی به شما این امکان را میدهد که محتوای خود را به نیازهای واقعی کاربران نزدیکتر کنید و از رقابت با سایتهای دیگر برای کلمات مشابه آگاه شوید.
ابزارهای اتوماسیون بازاریابینحوه استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابیاتوماسیون بازاریابی چیست؟چگونه بفهمم که به نرم افزار اتوماسیون بازاریابی نیاز دارم؟و.. طراحان برتر، با گذراندن این دوره و انجام تمام تمرین ها و آزمون های موجود در این دوره 0 تا 100 طراحی سایت، امنیت سایت، بهینه سازی سایت، کسب درآمد از سایت را به طور کامل یاد میگیرید. آکادمی ببان جایی که میتونید یادگیری طراحی سایت رو شروع کنید، تیم ببان همیشه تلاش میکنه تا آموزشهای تخصصی در زمینهی طراحی سایت رو برای شما آماده کنه، ساده و قابل درک. برای دسترسی به این ابزار لازم است که یک حساب Google Ads تهیه کنید.Google Keyword Planner بر خلاف بسیاری از ابزارها رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه برای انجام هر فعالیت نیست. اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،...
شناسایی فرصتهای جدید یا کلمات کلیدی پرطرفدار حتی میتواند به رتبهبندی محتوای شما نسبت به قبل کمک کند. برای انجام تحقیقات با کیفیت کلمات کلیدی، نیازی به خرج کردن پول یا اشتراک ندارید. بسیاری از ابزارهای رایگان آنلاین وجود دارند که می توانند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای تقویت محتوای خود کمک کنند. اکنون که اهمیت تحقیق کلمات کلیدی را درک کرده اید و با برخی از مهمترین اصطلاحات و مفاهیم آن آشنا شده اید، آماده شروع کار هستید. این مراحل بعدی را دنبال کنید تا کلمات کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کنید تا مخاطب مورد نظر خود را جذب کنید و یک استراتژی کلمه کلیدی بدون خطا ایجاد کنید.
در حقیقت کاربر به دنبال یک برند یا محصولی است که از قبل آن را میشناسد. حجم بالای جستجو نشان دهنده محبوبیت است، اما برای جلوگیری از جذب ترافیک نامربوط، آن را با ارتباط متعادل کنید. استفاده از این ابزار بسیار آسان بوده و شما فقط باید کلمات کلیدی یا اصطلاحات مورد نظر خود را جستجو کنید. این ابزار اطلاعات را از چندین موتور جستجو و سایت نظیر Google ، Bing ، Yahoo، YouTube و حتی Wikipedia جمع آوری میکند و آنها را در اختیار شما میگذارد. Soovle رایگان بوده و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه نیست. این ابزار به شما مهمترین کلمات کلیدی را همراه با وارد کردن یک آدرس خاص به شما نمایش میدهد.
از آنجایی که قرار است لیست کلمات کلیدی خودمان را کامل کنیم، گزینهٔ اول را انتخاب کنید. گزینهٔ دوم برای زمانی است که لیستی کامل داریم و فقط میخواهیم حجم جستوجو و سایر پارامترهای آن لیست را بررسی کنیم. هرچیزی که شما در موتورهای جستوجو سرچ میکنید، حاوی کلمات کلیدی یا کیورد است. فرض کنید میخواهید یک وبسایت طراحی کنید، ولی روش طراحی آن را بلد نیستید. با جستجوی هر عبارت در گوگل، با پیشنهاداتی مواجه میشویم که برگرفته از جستجوی سایر کاربران و مرتبط با مفهومی هستند که ما انتخاب کردیم.
خب، دیگر آمادهاید تا برویم سراغ آموزش تحقیق کلمات کلیدی همراه با مثالها و نمونههای واقعی. رفتار و ادبیات کاربران در فضای وب بسیار متنوع است ولی برخی از عبارتها در ذهن جامعه بزرگتری از مخاطبین نقش بسته و جستجوی خود را مشابه با یکدیگر انجام میدهند. به عنوان مثال بدون استفاده از ابزارها برای ما مشخص نیست که عبارت “خرید خودرو” رایجتر است یا “فروش خودرو”. Ahrefs الان به عنوان یکی از محبوبترین ابزارهای SEO در بین صاحبان کسب و کارهای کوچک، آژانسهای سئو، بازاریابان داخلی و مشاوران سئو شناخته میشود. در واقع شما نه تنها خواهید فهمید کدام عبارات و کلمات کلیدی، سئوی سایت شما را بهبود میدهد، بلکه جامعه مشتریان خود را نیز بهتر خواهید شناخت.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری