آموزش فروش با اینستاگرام 2024-10-31
21 راهکار ساده و کاربردی برای افزایش فروش در اینستاگرام
مثلا از میان کامنتها به چند نفر هدیه دهید یا بهترین نظرات را پین کنید. بعضی از آنها به معرفی محصولات بسنده میکنند، بعضی بهدنبال شهرت برند هستند و عدهای هم تلاش میکنند ترافیک سایت خود را افزایش دهند. اگر کسبوکار کوچکی دارید، بهتر است محتوای مناسب با مراحل مختلف قیف فروش را در پیج خود قرار دهید.
یکی از راههایی که مشتریها میتونن شما رو توی اینستا پیدا کنن از طریق هشتگ هست. یک تکنیک فروش در اینستاگرام که ثابت شده هست، همین استفاده از هشتگهای درسته که تاثیر زیادی در دیده شدن پیجتون داره. حالا که به فروش رسیدید و فالور های وفادار به خود را پیدا کردید، نوبت به داشتن یک وبسایت اختصاصی برای برند خودتان است تا یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر بروید. همچنین کاربران معمولا به سایت هایی که مجوز های مختلفی دارند راحت تر اعتماد می کنند.
اگر سایت فروشگاهی دارید و از اینستاگرام بهعنوان کانالی برای جذب ترافیک استفاده میکنید، عدم امکان قراردادن لینک در کپشن یکی از چالشهای شما خواهد بود. مردم علاقه دارند وقتی محصولی را در پست اینستاگرام مشاهده میکنند، روشی سریع برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید آن داشته باشند. بیشک سریعترین روش قراردادن لینک در کپشن است که متاسفانه اینستاگرام این امکان را نمیدهد. علاوه بر این، پرتال افزونهای به نام ویترین دارد که میتوانید محصولات مهم یا تخیفدار را در آن نمایش دهید. البته این جمله را به یاد داشته باشید که تبلیغات نامناسب و اشتباه دور ریختن پول است.
باید قیمت شما طوری باشد تا امکان رقابت با رقبا را داشته باشید. در بعضی مواقع به دلیل کیفیت بالای محصول شما میتوانید قیمت بالاتر تعیین کنید اما باید این موضوع که کیفیت بالاتری در محصول خودتان دارید را به مخاطبان خود بگویید. بااینحال حساب بیزینس امکانات زیادی را در اختیار شما قرار میدهد، بنابراین توصیه میکنیم حتما از آن استفاده کنید.
در این پلتفرم، مشتریان برای پیدا کردن محصولات مورد نظر خود باید تمام پست ها را مرور کنند که این کار زمان بر و دشوار است. اما با طراحی یک وب سایت، امکان دسته بندی محصولات و ایجاد سیستم جستجو فراهم می شود. این ویژگی به مشتریان کمک می کند تا به راحتی و در زمان کوتاه تری محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند. یکی از محدودیت های اینستاگرام، عدم امکان قرار دادن لینک های قابل کلیک در پست ها است. با این حال، شما می توانید از بخش بیو برای افزودن لینک به سایت یا صفحات دیگر استفاده کنید.
سپس اعتماد سازی برای مشتریان را شرح دادیم و اینکه چطور مراحل خرید را برای مشتریان آسان تر کنیم تا افزایش فروش در اینستاگرام داشته باشیم. در مورد تعامل با کاربران و تاثیر آن بر اعتماد آن ها توضیح داده شد و در نهایت افزایش فالور و تبلیغات برای پیج را شرح داده شد. نکته آخر این مقاله هم ایجاد یک سایت برای برند بود که نسبت به رقبا یک تفاوت اساسی داشته باشید. اعتماد یکی از عوامل کلیدی در خرید آنلاین به شمار می رود. این موضوع نشان دهنده این است که وجود یک وب سایت معتبر می تواند به جلب اعتماد مشتریان کمک کند.
وارد شدن به قسمت اکسپلور اینستاگرام شاید رویای هر پیج اینستاگرامی باشه. خوشبختانه امروزه حتی با استفاده از یک دوره آموزش فروش در اینستاگرام رایگان هم میتونید ترفندهای مربوط به الگوریتمهای اینستاگرام رو یاد بگیرید و ازشون استفاده کنید. وارد شدن به اکسپلور بر اساس علایق کاربران، باکیفیت بودن پستها و پیج شما به راحتی قابل انجامه و میتونه بازدیدکنندههای خیلی زیادی رو وارد پیجتون کنه.
جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام نیازمند استفاده از استراتژی های هوشمندانه و تعامل مداوم با مخاطبان است. این اقدامات ذکر شده در آموزش فروش در اینستاگرام، نه تنها به رشد کسب و کار شما کمک می کنند، بلکه باعث ایجاد رابطه ای پایدار و معنادار با مشتریان می شوند. در این مقاله آموزش فروش در اینستاگرام در مورد انتخاب محصول، حوزه کاری و تعیین مخاطب هدف صحبت کردیم. در ادامه ویژگی های یک پیج استاندارد اینستاگرام را بررسی کردیم.
در نهایت، با توجه به نوع کسب وکار و بازار هدف، می توانید از ترکیبی از این روش ها برای تامین کالا استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای نگهداری کالاها به فضایی نیاز دارید؛ بنابر این، باید به حجم و نوع محصولاتی که می فروشید، توجه کنید. در این حالت، شما باید به طور مداوم موجودی کالاها را بررسی کرده و در صورت خرید، با فروشنده تماس بگیرید تا محصول را برای شما ارسال کند.
بدیهی است که روش اول امنیت پایینتری دارد و برای موفقیت در آن باید اعتبار زیادی نزد مشتریان داشته باشید. روش دوم معقولتر است و فرایند اعتمادسازی میان مشتری و کسبوکار را آسان میکند. یکی از مهمترین نکات در آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام و افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ، تعامل با کاربران است. از مخاطب بخواهید پستهای شما را لایک و نظرات خود را کامنت کند.
در دنیای تجارت، به روزرسانی قیمت ها و موجودی محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. در اینستاگرام، این کار ممکن است به دلیل تعداد زیاد پست ها و نیاز به ویرایش مداوم، دشوار باشد. اما در وب سایت، به روزرسانی اطلاعات به سادگی و با سرعت انجام می شود. این ویژگی به کسب و کارها کمک می کند تا همیشه اطلاعات دقیقی از قیمت ها و موجودی محصولات خود ارائه دهند.
این کار باعث می شود صفحه شما در نتایج جستجوی اینستاگرام بهتر دیده شود. با استفاده از ابزارهای تعاملی استوری، مانند نظرسنجی یا سوالوجواب، مشارکت بیشتری ایجاد کنید. همچنین، لایوهای معرفی محصول میتوانند به شما کمک کنند تا به پرسش مخاطبان پاسخ دهید و آنها را برای خرید تشویق کنید. یا اینکه اگر کسب و کار خدماتی دارید، یک ویدئو از سمینار و خودتان آپلود کنید. یا مثلا اگر قهوه میفروشید، فرآیند درست کردن قهوه از ابتدا تا انتها را بهصورت ویدئو در صفحهتان قرار دهید.
نظرسنجی انجام دهید و از مخاطبان بخواهید علایق خود را مطرح کنند. سلامبله میتونید این کار رو کنید و قیمت نذارید برای محصولات و به جای اون فرم استعلام قیمت قرار بدید. سلاممحصولات رو میتونید به صورت عمده از بازار بخرید اما لازم حتما محصول داشته باشید. میتونید پیج رو راه اندازی کنید بعد که مشتری سفارش داد، محصول رو بخرید و براش بفرستید. البته بحث محتوای اینستاگرام آنقدر وسیع است که نمی شود همۀ آن را در این مقاله جا داد.
برای جذاب و حرفهای شدن ویدئوها از نرم افزارهای ادیت مانند camtasia، filmoraGo و Adobe clip استفاده کنید. در ادامه راجع به بعضی از فوت و فنهای فروش محصولات در اینستاگرام اشاره خواهیم کرد. توصیه می کنیم قبل از اقدام به فروش از طریق اینستاگرام، حتما این نکات را بخوانید. مثلا یک نمونۀ آن، فروش محصولات هنری در اینستاگرام است که در این مقاله، کامل آن را آموزش دادهایم.
اگر از تبلیغات کلیکی استفاده میکنید، سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط با محصولات خود را انتخاب کنید. اگر ایمیل مشتریان را دارید، میتوانید تبلیغات خود را از طریق Gmail به آنها ارسال کنید. تصاویر با کیفیت بالا، تاثیر زیادی بر تصمیم خرید مشتریان دارند. اگر مشتری از محصول شما راضی نبود، به او قول دهید که پولش را پس میدهید. این کار باعث میشود مشتریان با خیال راحت از شما خرید کنند.
در واقع با بخش فروش (Instagram Shopping) میتوانید یک تگ خرید (تگ محصول) به تصاویر خود اضافه کنید. علاوه بر این موارد، استفاده از ویدیوهایی که نحوهی کار و کاربرد محصول را نشان میدهند، را هم میتوانید در صفحه فروش آنلاین شاپ خود در اینستاگرام قرار دهید. برای انتخاب محصول برای فروش در اینستاگرام به دو فاکتور مهم باید توجه کنید.
با قرار دادن لینک وب سایت در پروفایل اینستاگرام، کسب و کارها می توانند به راحتی اعتماد مشتریان را جلب کرده و آن ها را به خرید ترغیب کنند. یکی دیگر از گامهای مهم در آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام، انتخاب محصول مناسب است. شما باید استراتژی کسبوکارتان را مشخص و محصولاتی را که قرار است عرضه کنید، انتخاب کنید.
پس از تأیید حساب شما، میتوانید ویژگیهای خرید را روشن کنید. به پروفایل اینستاگرام کسب و کار خود بروید و روی نماد منو کلیک کنید. علاوه بر این کار برندهای دارای پیج فروش در اینستاگرام میتوانند خود را در صفحه فروشگاه اینستاگرام به نمایش بگذارند و در دسترس باشند. این روش برای کسانی کاربرد دارند که محصولات محدودی در اینستاگرام دارند.
در این روش آموزش فروش در اینستاگرام شما بدون نیاز به نگهداری موجودی، کالاها را به فروش برسانید. امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و فروشگاه های آنلاین بسیاری از مفاهیم کسب و کار دچار تغییر شده است. بسیاری از افراد برای خرید و فروش کالاهای مورد نظر خود شبکه اجتماعی اینستاگرام را انتخاب کرده اند. بهعنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران، دیجیکالا با استفاده از اینستاگرام به معرفی محصولات جدید، برگزاری جشنوارههای فروش و ایجاد ارتباط با مشتریان میپردازد.
علاوهبر تولید محتوای اصولی، استراتژیهایی که در ادامه یاد میگیرید به شما کمک میکند تا محصولات خود را به فروش برسانید و کسبوکار خود را رشد دهید. آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام با ساخت اکانت بیزینس آغاز میشود. این اکانت امکان بارگذاری حرفهای محصول و دسترسی مخاطبان به صفحه فروشگاه را فعال میکند.
با نمایش جزئیات محصولات در ویدیوها، مشتریان می توانند به طور مجازی محصول را بررسی کنند و این حس را داشته باشند که گویی آن را لمس کرده اند. علاوه بر این، می توانید از هشتگ ها و اموجی ها برای جذاب تر کردن توضیحات استفاده کنید. هشتگ ها نه تنها به کاربران کمک می کنند تا حوزه فعالیت شما را بهتر درک کنند، بلکه امکان کلیک بر روی آن ها و کشف محتوای مرتبط را فراهم می کنند. اموجی ها نیز با ایجاد تنوع بصری، خوانایی متن را افزایش می دهند و باعث جذب بیشتر مخاطبان می شوند. همچنین، ابزارهای تحلیل تبلیغات به شما کمک میکنند تا عملکرد تبلیغات خود را بررسی کنید و آنها را بهبود ببخشید. با استفاده از ترکیب این ابزارها و تکنیکها میتوانید به موفقیت چشمگیری در فروش محصول در اینستاگرام دست پیدا کنید.
سعی کنید محصولات خود را دستهبندی کنید و فقط بهترینها را نمایش دهید. برای مثال از طریق فیلمها، ترافیک وبسایت و بلاگ خود را بالا ببرید. مخاطب را ترغیب به خرید یا تعامل کرده و یا آنها را برای خرید تشویق کنید. لایک کردن، نوشتن کامنت و فالو کردن اولین روش برای برگزاری مسابقه است.
بااینحال روشهای مختلف مانند ارجاع به سایت یا فروش غیرمستقیم از طریق دایرکت امکانپذیر است. در بخش قبل با مزایای راه اندازی فروشگاه آنلاین در اینستاگرام آشنا شدید. یا اینکه، در ازای یک پیشنهاد ویژه، از مشتریان راضی خود بخواهید، با ضبط یک ویدئوی یکی دو دقیقهای نظرشان را دربارۀ محصولتان بیان کنند.
خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام